TÁMOP 3.1.4 projektünk
Szakmai megújulás a szentesi közoktatási intézményekben
A projekt adatai
A program címe: |
Szakmai megújulás a szentesi közoktatási intézményekben
|
A projekt azonosítója: |
TÁMOP 3.1.4/08/2.-2009-0029 |
A projekt idõtartama: |
2009. május 5 – 2010. augusztus 31. |
Fõ kedvezményezett: |
Szentes város önkormányzata |
Feladatellátási helyek
és a támogatás mértéke: |
Klauzál Gábor Általános Iskola |
25 millió Ft
|
Központi Óvoda Klauzál Utcai Központi Óvodája |
7 millió Ft
|
Központi Óvoda Apponyi Téri Tagóvodája |
7 millió Ft
|
Központi Óvoda Szent Anna Utcai Tagóvodája |
7 millió Ft
|
|
A támogató szervezetek: |
Európai Szociális Alap
Magyar Állam
|
Az oldal tetejére
Alapvetõ célok
- a munkaerõpiac igényeinek való megfelelés
- az egész életen át tartó tanulás képességének megalapozása
- a kompetencia alapú oktatás elterjesztése
- a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerûsítése
- a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, megerõsítése
Az oldal tetejére
Kötelezõ tevékenységek a Klazál Gábor Általános Iskolában
1. A NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését újszerû tanulásszervezési eljárások
alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja
-
5.b osztály szövegértés, szövegalkotás kompetencia alapú oktatás
-
5.b osztály matematika kompetencia alapú oktatás
-
8.a és 8.b osztályok IKT fizika oktatás
-
7.a osztály tantárgytömbösített oktatás történelem és kémia tantárgyakból
-
7.b osztály tantárgytömbösített oktatás történelem és magyar irodalom tantárgyakból
-
1.a mûveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása magyar nyelv és irodalom és ének tantárgyak
összevonásával
-
Új tanulás szervezési eljárások bevezetése:
– „A jelek világában élünk”
3 hetet meghaladó projekt az 5.b osztályban
2010. február – március
|
|
A képzõmûvészet, mint sajátos jelrendszer, bõséges tárháza a projekthez kapcsolódó ismeretek
megszerzésének.
|
Ki gondolná, hogy a régészek is jelekkel, jelekbõl dolgoznak! Az 5.b osztály ezt megtapasztalhatta, sõt újra is teremthette a
tárgyi kultúra néhány darabját.
|
|
|
Hogyan lesz a hang jellé, egyáltalán hogyan adunk hangot? Erre szövegértés-szövegalkotás órán kerestük a
választ.
|
Jelek: országok-címerek-sportolók. Erre is találhattunk néhány példát, sõt saját címert is
terveztünk.
|
|
A városi utca a jelek bõséges tárháza. Nem baj, ha értjük õket, hiszen a biztonságunkat óvják.
|
Letölthetõ dokumentumok
|
|
Projektterv |
– „A legnagyobb magyar” (Gróf Széchenyi István)
Témahét a reformkor jegyében a 7.a és 7. b osztályokban
|
|
A tanulók a Koszta József Múzeumban megismerhették Szentes történetét és kiemelkedõ személyeit az 1700-as
évektõl a reformkor végéig, majd megtekintették a tárlókban a kor tárgyi és írott forrásait.
|
Az osztályok megnézték Bereményi Géza: A Hídember címû filmjét, amely gr. Széchenyi István életét
és kora történelmét mutatja be 1820-1860 között.
|
|
|
A Gyermek Könyvtárban a csoportok a feladatlap kitöltéséhez felhasználták az olvasóterem kézikönyveit és
kutathattak az interneten a könyvtár számítógépein.
|
A Széchenyi Ligetben a tanulók lerajzolták a legnagyobb magyar gyakorlati alkotásait megörökítõ emlékoszlopot,
valamint megtekintették dr. Csíki László gr. Széchenyi István szobrát.
|
|
Dévay István tanárúr vezetésével egy korabeli gõzhajót állítottak össze papírból az
osztályok, emellett Borbás István tanárúr irányításával Széchenyi párizsi útjai során megcsodálhatott Notre
Dame-ot és a Diadalívet modellezték 3 dimenzióban.
|
– „Energia Kaland” moduláris oktatási program
A 8.a és 8.b osztályokban fizika tantárgyhoz kapcsolódóan 2010. január vége
Letölthetõ dokumentumok
|
|
Modulterv |
Az oldal tetejére
2. A Sajátos nevelési igényû és hátrányos helyzetû tanulók integrált nevelése
-
Egyéni fejlesztési tervek kidolgozása
-
Fejlesztõ programok szervezése
-
IPR munkaterv kidolgozása
Az oldal tetejére
3. Az intézményi innovációt támogató tevékenységek
-
Projektindító Megyeháza Konferencia és Kulturális Központ
2009. augusztus 27. 1000 – 1600
-
Innovatív oktatásszervezési eljárások módszertanának beépítése az intézmény Pedagógiai
Programjába, Helyi Tantervébe
-
Jó gyakorlatok átvétele más intézményektõl
-
Projektzáró rendezvény Megyeháza Konferencia és Kulturális Központ
2010. augusztus 26.
-
Önálló intézményi innováció megvalósítása
– Ugróiskola projekt
(óvoda – iskola átmenet)
Letölthetõ dokumentumok
|
|
A Klauzál Gábor Általános Iskola óvoda-iskola átmenet projektje |
– ACTYV-an a Természetben Társasjáték készítése a természetismeret 2-4.
osztály Tananyagához
Letölthetõ dokumentumok
|
|
Játékszabály |
– Társasjátékok használata a
tanítási órákon.
Útmutató készítése
Letölthetõ dokumentumok
|
|
Képességfejlesztés hagyományos társasjátékokkal – módszertani útmutató |
– Játékos elõkészítõ foglalkozások angol és német nyelvbõl
Tananyagfejlesztés 1-3. évfolyamra
Letölthetõ dokumentumok
|
|
Játékos nyelvi elõkészítõ foglalkozások – Angol nyelv |
|
Játékos nyelvi elõkészítõ foglalkozások – Német nyelv |
– „Health and Fitness” angol nyelvû model kidolgozása 8. évfolyamra
Letölthetõ dokumentumok
|
|
„Health and Fitness” – Projekt work |
– Minden napos testnevelés Gyakorlatgyûjtemény készítése (füzet és DVD
formátumban)
Letölthetõ dokumentumok
|
|
„Minden napra egy játék” – Játékgyûjtemény a mindennapos testneveléshez |
Az oldal tetejére
Megvalósítás
- Továbbképzések
30 és 60 órás továbbképzések keretében a tantestület tagjai 82 db tanúsítványt szereznek a projekt
megvalósítása során
- Tanácsadói szolgáltatások
210 órában szaktanácsadók és mentorok segítik a megvalósítást
- Taneszközök beszerzése (Az oktatás folyamatát segítik)
– 1 db Nyomtató
– 6 db Hordozható számítógép
– 2 db Televízió készülék
– 1 db Digitális kamera
– 6 db CD-s magnó
– 4 db DVD asztali lejátszó
– 2 db Digitális fényképezõgép
– 1 db Scanner
– 6 pár Hangszóró
– 1 db Vezeték nélküli végpont
Az oldal tetejére
|
Frissítve: 2010. június 24.