„Digitális Témahét” az iskolánkban
Sikeresen lezárult a 6. és 7. évfolyam számára április 3-7. között szervezett „Digitális Témahét”. Iskolánk az országos programhoz csatlakozva egyéni tematikát alkotott „Képalkotás síkban és térben címmel”. Az egész hetet felölelő programsorozatban a diákok részt vehettek egy nyomdalátogatáson, ahol megismerkedtek a régi nyomdai technikákkal, a betűszedéssel, de láthatták azt is, hogy hogyan készül egy aktuális eseményhez fűződő plakát. A városi könyvtárban került megrendezésre az a kiállítás amelyen a számítástechnika kezdeteit mutatták be. A tanulók tárlatvezetéssel követhették végig az érdekes informatika történeti kiállítást.
Délutáni kézműves foglalkozáson a gyerekek papírrepülőt hajtogattak és versenyeztek alkotásaik röptetésével. Bemutató láthattak arról, hogyan készül el ragasztópisztoly segítségével egy térbeli ceruzatartó.
Tanórai keretek közt is sok érdekes programban volt részük a kiválasztott évfolyamoknak. Fizika órákon látványos kísérletben tekinthették meg az összeadó színkeverést, és érdekes formában tanulhatták a fénytant. A természetismeret órákon térbeli illusztrációkkal szemléltetett tananyagokat ismertek meg. A rajz órákon a kivonó színkeverés gyakorlati megvalósítását (színkeverés) és a pontokból alkotott képek technikáját sajátíthatták el. A matematika órán a 3D-s képalkotás alapjait képező koordináta rendszereket és a síkidomokat ismerték meg a tanulóink.
Az informatika órák keretében megismerkedtünk a hagyományos nyomtatási technikák részleteivel, technikájával. A térbeli képalkotásra áttérve először egy tervező programban készültek alkotások, majd a csütörtöki napon az iskola aulájában egész délelőttös bemutató keretében nézhették meg hogyan is működik egy 3D-s nyomtató. A nyomtató működését Dévay István igazgató úr mutatta be, miközben az iskola diákjai által tervezett kulcstartók is nyomtatásra kerültek. Ezt a programot az iskola minden diákja láthatta a délelőtti szünetekben, míg a tanórák alatt a felső tagozat osztályai váltották egymást.
A hetet a párhuzamosan zajló „Természettudományi Hét” befejező programja, a felső tagozat számára meghirdetett informatika verseny zárta, ahol a gyerekek játékos formában versenyezve mutatták meg mit tudnak.
Vélemény, hozzászólás?